19 Ocak 2015 Pazartesi

Staj sonrası neler oldu?

Son yazımdan bu yana yaklaşık 3 ay geçmiş. Aslında böyle olacağını hiç düşünmemiştim. Staj bittikten sonra düzenli bir şekilde yazmaya devam edecektim ama fazla zaman ayıramadım. Aslında bugün amacım size bu süre içerisinde neler yaptım onları anlatmak. 

Önceki yazılarımda geçtiğimiz yaz büyük bir ekip ile bir staj programında olduğumuzdan bahsetmiştim. Aslında staj yerine kamp demek bence daha uygun olur. Bu kamp ile biyoinformatik alanına ilk adımımı atmıştım. Bugün ise bu alana gireli tam 6,5 ay olmuş. Bu yaz stajı ya da yaz kampında neler olduğunu ve daha fazlasını buradan öğrenebilirsiniz. 

Bu stajdan sonra deneyim ettiğim en önemli şeyi söyleyecek olursam o da bir konuyu bilen birinin yanında öğrenmenin kendi başına öğrenmekten kat kat daha kolay olduğudur. Staj boyunca etrafımda her sorumu sorabileceğim bir çok insan vardı benim için çok kolay oluyordu fakat staj sonrası durumlar pek de böyle olmadı. Özellikle İngilizce konusundaki eksikliklerim beni bu işi bıraktırmak için zorlayan en büyük sebep oldu. Ama hala buradayım. :)

Stajın bitiminden sonra Ahmet Hoca'nın önerisi ve yarım kalan Tuna projesinin tamamlanması amacıyla D3 içerisine bir dalış yaptım. Anladığım kadarıyla bir süre su yutmak gerekiyor ve daha sonra suyun yüzeyinde nasıl durabileceğinizi öğreniyorsunuz. Yüzmeye başlarsanız o iş zaten olmuş demektir. Bende bu mantıkla atladığım D3 havuzunda epeyce bir su yuttum ama yüzmeyi öğrenememiş olsam da nefes alacak kadar suyun yüzeyinde durmaya başladım. Bu süre içerisinde Ahmet Raşit Hoca ile Tuna'nın bir kısmını baştan yazdık.

Bu sırada çeşitli sebeplerden dolayı projeye ara vermek zorunda kaldık ve ben de bir biyoinformatik şirketinde staja başladım. Burada var olan ilaçların yeniden konumlandırılması üzerine yeni bir yöntem geliştirmeye çalışıyoruz. Staj boyunca zamanımın çoğu yöntem ve veritabanı tarama ile geçti. Şimdi yine aynı şirkette çalışmaya başladım. Artık çalıştığım bir iş ve girmem gereken bir yüksek lisans programı var. Bu yüzden yazılarım seyrekleşmeye başlamış olsa da yazmaya yine de çalışacağım. Aynı zamanda biyoinformatik.tr'de de yazmaya devam edeceğim isterseniz buradan takip edebilirsiniz. Size önerim eğer İngilizce sorununuz varsa bir an önce halledin ve bulduğunuz fırsatların hepsini değerlendirin. Bu bir yaz stajı, bir kongre hatta okuduğunuz bir yazı bile olabilir.

Bilgi paylaştıkça güzelleşir. Paylaşarak öğrenmek dileğiyle.

Osman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder